Avcı Derneklerinden Doğa Koruma ve Milli Parklar’a Eleştiri
Malatya’da faaliyet gösteren avcı dernekleri, Doğa Koruma ve Milli Parklar 15. Bölge Müdürlüğü’nün çalışma sistemi ve saha faaliyetlerine yönelik eleştirilerde bulundu. Yeşilyurt Doğa Avcıları Derneği Başkanı Yusuf Uçar, özellikle Malatya’daki avcıların sorunlarının yeterince dikkate alınmadığını savundu. Uçar, yaptığı açıklamada Doğa Koruma ve Milli Parklar 15. Bölge Müdürlüğü’nün Malatya merkezli olmasına rağmen çalışmaların büyük bölümünün Sivas ve Ankara eksenli yürütüldüğünü ileri sürdü. Bölge müdürünün yoğun şekilde Sivas’taki tabiat parkı projeleriyle ilgilendiğini iddia eden Uçar, av turizmi ve avcılığın ülke ekonomisine sağladığı katkının göz ardı edildiğini söyledi. Av turizminin devlet bütçesine milyonlarca liralık gelir sunduğunu belirten Uçar, buna rağmen avcılıkla ilgili sorunların geri planda bırakıldığını ifade etti. Yaklaşık 5 bin avcının bulunduğu bölgede av sezonu öncesi birçok sorunun çözüm beklediğini dile getiren Uçar, avcı derneklerinin randevu taleplerine yeterince dönüş yapılmadığını da öne sürdü. Açıklamasında yaban hayatının korunması ile av turizminin birbirinden ayrı düşünülmemesi gerektiğini vurgulayan Uçar, kurumun saha çalışmalarına ve avcılarla koordinasyona daha fazla önem vermesi gerektiğini kaydetti. Yeşilyurt Doğa Avcıları Derneği Başkanı Uçar, yaklaşan av sezonu öncesi personel eksiklikleri ile koordinasyon sorunlarının giderilmesi çağrısında bulunarak, Doğa Koruma ve Milli Parklar teşkilatı ile avcı derneklerinin daha sık bir araya gelmesi gerektiğini sözlerine ekledi.



Henüz Yorum yok